zaterdag 8 oktober 2011

Allereerste granny's.

Zo, terug van weggeweest. Huis is verbouwd, meubels staan op hun plek en het begint al lekker gezellig te worden. Heerlijk het haardje aan 's avonds en eindelijk heb ik ook weer eens tijd gehad om de haaknaald erbij te pakken. Ik heb het wel gemist hoor, dat lekkere haken zonder een schuldgevoel omdat een bepaalde deur nog niet geschilderd was....

Ik ben aan een kussenhoesje begonnen met granny's. Er zitten nog wel wat fouten in, zeker in de witte en de paarse, maar bij de grijze kreeg ik het al aardig voor elkaar en die is wel mooi geworden vind ik zelf.



Het kussenhoesje ga ik maken uit 9 granny's in deze 3 kleuren. Heeft er nog iemand tips voor het aan elkaar haken? Achterste lus en dan allemaal vasten of zijn er betere tips??

Ondertussen probeer ik ook mijn winkeltje nieuw leven in te blazen, dat lag ook een beetje stil van mijn kant. Heel veel maatjes oogjes waren uitverkocht, maar alles is er weer, ik heb kleurtjes en neusjes erbij en ik hoop dat ik dit weekend tijd heb om alles te updaten.

Groetjes,
Rachel

8 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren! Volgens mij heb jij wat met paars ;-) Vind ik ook erg mooi.
    Lekker dat jullie helemaal klaar zijn met verbouwen en nu kunnen genieten. Ik wens jullie veel woongenot!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super grannys. Ik ben ook net begonnen met grannys haken. Het valt in het begin nog niet mee, maar oefening baart kunst. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha, die zijn leuk zeg. heerlijk he dat haken, en leuk die kleuren bij elkaar. dit wort een mooie kussen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke granny's weet zeker dat ze steeds mooier worden en als ze straks aan elkaar zitten zie je je kleine foutjes niet eens meer!
    Ik vind ze het mooiste als ze aan elkaar gehaakt zijn met vasten. Zie mijn blog bij de tas.

    Ik ben benieuwd, succes.

    Gr. Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie granny's, gaat een prachtig kussen worden.
    En je ziet, ik kan reacties plaatsen, met dank aan het forum.

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Rachel!

    Leuke kleurcombinatie! Mijn granny's heb ik laatst aan elkaar genaaid. Door de lussen langs de randen heen en weer. Dat vond ik de mooiste manier.
    Succes,
    Angélique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je weer lekker aan het haken bent, en dat de verbouwing achter de rug is.
    Je granny's zien er prima uit hoor, ook een mooie kleur combi.
    Ik zal binnenkort als ik wat meer tijd heb ook eens bij je oogjes en neusjes gaan snuffelen, groetjes Roos x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi Rachel, en hopelijk heb je al een beetje je draai gevonden na de verbouwing. Groetjes,S.

    BeantwoordenVerwijderen