dinsdag 4 februari 2014

Zwitsal!

Vorige week begon ik aan een gele Jacobbroek. Ik wilde niet zo'n heel opvallend paspeltje, dus niet té afstekend, dus ik koos voor een donker oranje. Als je zo op je handjes kijkt terwijl je zit te werken, heb je soms niet zo het overzicht, maar toen ik de broek op de strijkplank legde om hem te persen viel me toch ineens iets op....

Ik presenteer de Zwitsal-broek! ;-)

U ziet de overeenkomsten wel, neem ik aan...




Eind vorig jaar kocht ik 'De Brei- en Haakagenda 2014', waar je zelf een kaft voor moest/mocht haken. Dat duurt hier natuurlijk altijd eeuwen maar hij was wonder boven wonder wel eind 2013 af. Alleen dat potje met boekbinderslijm pakken met een kwastje erbij, dat duurt dan toch nog weer een week of 3, maar mijn agenda heeft eindelijk z'n jasje aan. In het echt vind ik de kleuren mooier, maar ik kan gewoon niet zo goed met fototoestellen omgaan.


En dan als laatste.... ik kocht het boek "Maatwerk Lingerie en Badkleding" van Bella Hendriks en tekende gisteravond mijn eerste slip. Bijpassend bij de BH uit de cursus. Voor een eerste ben ik niet ontevreden. Hij zit in ieder geval echt heel lekker dus dat hij nog wat schoonheidsfoutjes bevat, daar stoor ik me dan maar niet aan. Dat leer ik vanzelf. En ik heb goed hoop, want ik ben dit weekend lid geworden van een lingerieforum en daar starten we half februari met 4 slips maken voor beginners, dus ik kan mijn hart ophalen. En ik kan niet wachten! 


Zo, en dan nu: Op naar het consultatieburo en vanavond weer achter de naaimachine. 




5 opmerkingen:

  1. Je slip is echt mooi....ik zie idd de schoonheidsfoutjes, maar dit gaat vanzelf goed komen, als je zo'n leuke Zwitsal broek kunt maken, komt het met je slips ook wel goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw zeg!!! Dat slipje!!! Past perfect!
    En die zwitselbroek is in feite ook gewoon keitof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig die broek!
    Wat leuk dat je ook met de methode bella hendriks werkt, ik doe dat al jaren met veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je zwitsal broek erg leuk geworden.
    Mooi je slip dus het eerste setje is een feit, en de schoonheidsfoutjes die verdwijnen vanzelf hoor.
    Gewoon veel oefenen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen