zaterdag 9 januari 2016

Mijn talent: Fotografie en presentatie!

Maar die kop is dus een grote leugen... Foto's maken kan ik niet en het dan nog een beetje knap neerleggen (of in dit geval aan de muur plakken met ordinaire tape) dat is ook al een onbegaanbaar gebied lijkt het.

Maar goed, daar gaat 't natuurlijk ook helemaal niet om.

Ik keek nog eens de Craftsy cursus van Beverly Johnson en naaide deze keer met haar mee.
Een BH was al lang geleden en ik heb er nu weer spijt van dat ik het zo lang heb laten liggen.
Het is zoooooo leuk om te doen!!! Ik denk wel het ALLERLEUKSTE aan naaien.

Ik gebruikte een patroon van Beverly Johnson en ik kocht ook een pakketje stof wat daar dan bij 'hoort' maar die wilde ik niet meteen gebruiken.
Zij gebruikt duoplex, wat amper rekt, voor BH's maar dat heb ik niet zomaar voorhanden, dus ik gebruikte niet (of bijna niet) rekbaar kant voor de cups. De band en de schouderbandjes maakte ik met datzelfde niet-rekbare kant en voerde dat nog met powernet en de zijpandjes zijn alleen powernet.

Ik heb er onwijs mijn best op gedaan (ook al mocht dat niet van de juf) en technisch vind ik het misschien wel mijn mooiste bh tot nu toe. Haar manier van in elkaar zetten spreekt me enorm aan omdat het er super professioneel uit ziet.
De pasvorm is ook ok. Niet perfect nog, maar met een paar kleine aanpassingen, althans zo lijkt dat in de cursus, zou ik de volgende perfect passend moeten kunnen krijgen.
De borsten verschillen namelijk nogal van maat, dus bij de rechter borst heb ik een heeeeel klein spietje stof over en de linker borst bolt ietsjes over de cup heen maar het is echt minimaal dus hij is goed draagbaar. Ik ben weer helemaal enthousiast en hoop dat mijn volgende lingerie-werkje deze keer niet zo lang op zich laat wachten.






9 opmerkingen:

  1. oh, mooi! Dat lijkt me nog altijd onbegonnen werk, zelf een BH maken... Maar je doet me er zin in krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Een spinnewebbh! Ik zou hemniet beter kunnen presenteren, tenzij op model natuurlijk :p *maar dat zou ik ook niet op mijn blog zetten*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi en wat super knap dat je dit zelf kunt maken, geef jezelf maar een schouderklopje hoor want dat is dik verdient.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, presenteren en fotograferen zijn misschien niet je sterkste kanten, maar lingerie naaien zeker wel! Bh ziet er prachtig uit. Heerlijk he, om je eigen setjes te kunnen maken. Veel plezier met de volgende bh!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige materialen heb je gebruikt voor je bh.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg! En fijn dat ie lekker zit ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knap hoor, ik doe het je niet na....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijndat je ook het bh naaien weer hebt opgepakt en met zeer goed gevolg! Prachtige materialen heb je gebruikt!
    Misschien een paspop op de kop tikken om je lingerie op te fotograferen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fotograferen gaat je goed genoeg af hoor. De BH ziet er schitterend uit en dat is goed te zien. Op naar de volgende?

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen