vrijdag 16 maart 2012

Beetje veel.... ;-)

Begin deze week kwamen de nieuwe oogjes voor de webwinkel (klik) binnen.
De helft was kennelijk in de regen ingepakt want het was hartstikke nat, maar gisteren konden we lekker in onze (heeeeeeeeel ongezellige nog niet aangepakte) tuin in het zonnetje alvast wat oogjes tellen, terwijl de allernatste oogjes een beetje konden drogen.

Ik wist dat we veel hadden besteld, maar het was wel heeeeeel erg veel.
Ik ga het niet nog eens zo doen hoor, het duurde al met al anderhalve maand voordat ik het binnen had, en nu is de bestelling ook nog eens niet goed, maar ja. We doen het er wel mee. De helft is niet geleverd of verkeerd of te weinig, maar wat er wel is is prima. We zijn dus weer 'up and running'. Leuk!

Hier een foto van hoe we er gistermiddag bij zaten. Zonnetje, kopje koffie, parkietje erbij, heerlijk!



Gelukkig kwam alles nog op tijd voordat de baby er is, want ik zag het al gebeuren: Oogjes en baby komen tegelijkertijd en René zit met 50 ordertjes die ingepakt moeten worden en uitgeteld! Maar alles is de deur uit gegaan. Lekker hoor.

Vorige week heb ik nog een beetje zitten naaien. Een matrozenjurkje (had geen 'matrozen' stof maar wilde toch graag het patroontje uitproberen, dus dan wit met een soort broderie) met een bijpassend broekje, een soort pyamapakje van tricot en een tuniekje van velours.



Ik had nog nooit met tricot en velours gewerkt. Het ene (tricot) viel me mee, terwijl ik velours echt vond tegenvallen om mee te werken. Ik krijg het zoompje gewoon niet mooi. Het blijft bobbelen.... Zonde vind ik, want het is mooie tricot en het borduurtje erop staat ook lief, maar het zoompje wil je eigenlijk niet zien van dichtbij.

Haar kast raakt al aardig gevuld he?

Dan nog een aankleedkussenhoes voor de babykamer gemaakt en dat was het wel weer eventjes voor nu.

Ik ben druk met een granny stripe dekentje voor het wiegje nog en een draak van Phildar Partner 6 garen, maar die houden jullie nog van me tegoed, want die zijn nog niet klaar.

Groetjes en een fijn weekend,
Rachel

2 opmerkingen:

  1. Je kindje zal straks niet steeds in het zelfde gezien worden. Jee wat een hoop heb je al. En weer zo lief wat je gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, misschien een tip om de zoom af te werken met een tweelingnaald of een honingraad steek. De laatste heb ik ook gebruikt met tricot, dat bobbelt niets.

    BeantwoordenVerwijderen