maandag 26 maart 2012

In het weekend dat de zomertijd ingaat maak je toch een winterjas??

Buiten is het zulk prachtig weer en ik leg vanmorgen de laatste hand aan een 'winterjas'. Brengt die zwangerschap me dan toch een beetje 'gekte'? Hihi... Nee hoor, de reden is deze:
Ik had een restje stof gekocht en ik wilde er graag een soort vestje/jasje van maken, maar dat moet dan wel nog in een klein maatje, anders heb ik tekort stof.
Hier vond ik een gratis patroontje van een jasje in maat 74. Geen poespas, gewoon simpel.
Met jersey van Micha's Stoffecke voerde ik het jasje en nu mag hij de kast in, wachten tot de baby hem aan kan. Voor een rokje heb ik misschien zelfs nog wel een klein strookje stof over. Dat is wel het leuke met babykleertjes.... je hebt haast geen stof nodig om iets te maken.



Op het Stoffenspectakel in Haarlemmermeer vorige week kocht ik nog wat jersey waar ik dit lieve tuniekje van maakte (patroontje is Roos P92). Beetje oppimpen met Hotfix steentjes leek me wel leuk. Dat vind ik best een leuk resultaat geven, al brandde ik natuurlijk wel mijn vingers. Haha. 

Close-upje van de mouw

Eigenlijk gebruik ik die hotfixsteentjes veel te weinig, want het is echt hartstikke leuk om te doen en het resultaat is altijd zo mooi. Vorige week maakte ik voor een babytje van kennissen van ons nog een t-shirtje met haar naam erop. Het stond zo chique joh! Helaas heb ik niet zo'n goede foto ervan. Vergeten.... maar ik vond deze toch nog op mijn telefoontje.


En nu ga ik snel weer haken.... Ik heb belachelijk veel pijn in mijn liezen waardoor ik niet zo mobiel ben en dat gecombineerd met vreselijke rugpijn..... Leuk hoor, dat zwanger zijn. Haha, nou ja, nog anderhalve week. Enne..... Dat slechte ter been zijn geeft wel het prachtige excuus om lekker bezig te zijn met je hobbies!

Fijne dag!

Groetjes,
Rachel

3 opmerkingen:

  1. He Rachel wat heb je de laatste tijd leuke dingen gemaakt voor je kleine meisje, echt heel leuk. Deze kleine dame heeft al voordat ze geboren is een exclusieve en uitgebreide garderobe.
    Veel sterkte met de laatste loodjes want ik krijg de indruk dat het echt zware laatste loodjes zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kleertjes heb je weer gemaakt.
    Sterkte met de laatste periode. Je kunt gaan aftellen nu en dan straks heerlijk genieten van je kleine meisje in haar mooie kleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen