zondag 23 maart 2014

Op naar de zomer

Vorige maand liep ik op het Stoffenspektakel tegen een paspopje aan bij de firma Samitex. Deze droeg een deftig jasje en hoewel het niet echt bij onze indiaan past, wilde ik het toch graag maken.
Het patroonblad waar het modelletje in stond verkochten ze daar ook, dus gewapend met stof, voering en een patroon ging ik naar huis. Oef.... ruim 60 patroondelen later had ik dit schatje. 't Is niet echt een indianenjasje, maar als je het karaktertje niet kent, dan staat het lief toch?




Onder het jurkje op de 3e foto is al een stukje van een pasgenaaid jurkje te zien. 
Het patroontje komt uit Stof voor Durf het Zelvers, ik maakte het met de rok met plooien. Dankzij naaivriendin Inge (die wel gewoon kan nadenken, iets wat ik de laatste tijd voor 't gemak wel eens achterwege laat) zit de zoom er ook nog mooi in.
Voor de blinde rits gebruikte ik voor 't eerst een blinde ritsvoet. HA! Wat een topkoop! 
Stof won ik bij een Give-away bij haar en de bovenkant is gewoon katoen.



Ook niet echt een jurkje voor een indiaan, maar ja.... mama wil ook wat! ;-)

8 opmerkingen: